Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015

Τελεφερίκ Πάρνηθας

Τελεφερίκ Πάρνηθας (1972–2006)Στις αρχές του 2002 η ΕΤΕΜΑ ανέλαβε την τεχνική επίβλεψη λειτουργίας και συντήρησης του τελεφερίκ της Πάρνηθας, του τότε μεγαλύτερου τελεφερίκ της χώρας. Το τελεφερίκ κατασκευάστηκε το 1972 από την Ελβετική εταιρία Habbeger AG και συντηρούνταν βάσει της τεχνικής υποστήριξης της επίσης Ελβετικής κατασκευάστριας εταιρίας τελεφερίκ Garaventa AG (του ομίλου Doppelmayr), η οποία και έχει αγοράσει την Habbeger.



 
  
 
 
  
 
Λόγω της σχετικής δυσκολίας του οδικού δικτύου, ιδιαιτέρως κατά τους χειμερινούς μήνες, η έλευση του κόσμου στο καζίνο της Πάρνηθας γίνεται κατά κύριο τρόπο με το τελεφερίκ. Η ΕΤΕΜΑ, χρησιμοποιώντας τεχνικές προγραμματισμένης συντήρησης και έλεγχου παρακαταθήκης ανταλλακτικών, κατάφερε να μηδενίσει τον χρόνο που το τελεφερίκ βρίσκόταν εκτός λειτουργίας, μεγιστοποιώντας έτσι τον αριθμό πελατών που προσέρχονταν στο καζίνο. Το υψηλότατο επίπεδο ασφάλειας που παρείχε η εγκατάσταση επιβεβαιώνονταν κάθε χρόνο κατά την διάρκεια της ετήσιας επιθεώρησης που πραγματοποιούσαν Ελβετοί εμπειρογνώμονες, οι οποίοι και πιστοποιούσαν την άψογη κατάσταση όλων των συστημάτων λειτουργίας και ασφάλειας.
Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι το τελεφερίκ της Πάρνηθας λειτουργούσε σε 24ώρη βάση, 365 ημέρες τον χρόνο, ενώ μετέφερε κατά μέσο όρο περίπου 800.000 επιβάτες ετησίως!
 
  
 
 
  
 
Η Παρασκευή 7 Απριλίου 2006, ώρα 18:00, είναι μια ιστορική στιγμή για το τελεφερίκ της Πάρνηθας, καθώς σηματοδοτεί το τέλος μιας χρυσής εποχής. Το τελεφερίκ πέρασε και επισήμως στην ιστορία, ακριβώς την ίδια στιγμή που ο πρώτος επιβάτης περνούσε το κατώφλι του καινούργιου τελεφερίκ, του γνωστού ως Funitel. Τα στατιστικά στοιχεία αποδεικνύουν το μεγαλείο της παλαίας εγκατάστασης: Σε 34 χρόνια συνεχούς λειτουργίας μετέφερε περισσότερους από 25.000.000 επιβάτες και εκτέλεσε περίπου 600.000 δρομολόγια δίχως το παραμικρό πρόβλημα. Και θα συνέχιζε ακόμα περισσότερο, όμως οι μοντέρνες αυξημένες ανάγκες μεταφορικής ικανότητας το ανάγκασαν σε παροπλισμό. Από όλους εμάς που το ζήσαμε, ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ σε μια πραγματικά πολύ μεγάλη εγκατάσταση.

Τα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά του τελεφερίκ είναι τα εξής:
Κεκλιμένο μήκος: 1.690 m
Μέση κλίση: 20° (36%)
Μέγιστη ταχύτητα: 7,0 m/s
Αριθμός καμπίνων: 2
Χωρητικότητα καμπίνας: 30 + 1 επιβάτες
Μέγιστη ικανότητα μεταφοράς στην άνοδο: 280 άτομα/ώρα
Αριθμός χειριστών: 1 + 2Ισχύς κινητήρα: 194 kW (260 PS)


Η κατασκευή του μεγαλύτερου τελεφερίκ στην ιστορία της χώρας μας είναι γεγονός. Την Παρασκευή 7 Απριλίου 2006 και ώρα 18:00, το καινούργιο Funitel του Regency Casino Mont Parnes μπήκε και επισήμως σε λειτουργία, ακριβώς την ίδια στιγμή που ολοκλήρωνε το τελευταίο δρομολόγιο το παλιό τελεφερίκ, κατασκευής του 1972.Η σύναψη της συμφωνίας έγινε το 2003 και αφορούσε την μελέτη, κατασκευή και εγκατάσταση του Funitel. Το έργο ανέλαβε η κορυφαία παγκοσμίως κατασκευάστρια εταιρία τελεφερίκ και εναέριων αναβατήρων Doppelmayr Seilbahnen SA. Το Funitel σηματοδοτεί την δεύτερη μεγάλη συνεργασία της ΕΤΕΜΑ με τον Αυστριακό κολοσσό, μετά τον επικλινή σιδηρόδρομο του Λυκαβηττού. Με συνολικό κόστος άνω των € 12 εκατομμυρίων, αποτέλεσε τη μεγαλύτερη επένδυση σε συγκεκριμένο έργο σε όλη την Ευρώπη κατά τα έτη 2003 και 2004. Σχεδιασμένο για 24ωρη λειτουργία, 360 ημέρες το χρόνο, με 21 καμπίνες των 20 καθήμενων επιβατών η κάθε μια, με μέγιστη μεταφορική ικανότητα 2.000 άτομα/ώρα και μέγιστη αντοχή σε ανέμους μέχρι 120 km/h, η συγκεκριμένη εγκατάσταση αποτελεί την κορυφή της τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο.




 
  
 
 
  
 
Λόγω του δύσβατου του εδάφους και του γεγονότος ότι το δάσος της Πάρνηθας είναι εθνικός δρυμός αυστηρά προστατευόμενος από την Ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία, η εγκατάσταση των πυλώνων πραγματοποιήθηκε με προσωρινό συρματομεταφορέα μεταφοράς υλικών μήκους 1,2 km και μεταφορικής ικανότητας 6,0 ton.
Οι εργασίες εγκατάστασης διήρκησαν περίπου οκτώ μήνες. Τα επίσημα εγκαίνια έγιναν στις 20 Ιουνίου 2006, παρουσία του υφυπουργού Οικονομικών κ. Πέτρου Δούκα. Το Funitel παραμένει κλειστό κάθε Τρίτη πρωί για λόγους τακτικής συντήρησης.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των VIP επισκεπτών του καζίνο, το Funitel διαθέτει δύο πολυτελείς καμπίνες των 6 επιβατών η κάθε μια. Οι καμπίνες αυτές βρίσκονται σταθμευμένες σε ξεχωριστή ράγα, έτσι ώστε οι επιβάτες τους να επιβιβάζονται πριν οι καμπίνες εισέλθουν στην κύρια γραμμή. Η τροφοδοσία καιτο παρκάρισμά τους γίνεται τελείως αυτόματα, δίχως να χρειαστεί να σταματήσει η κίνηση στις υπόλοιπες καμπίνες.
Με τη μέγιστη ταχύτητα των 6,0 m/sec (21,6 km/h), οι επιβάτες διανύουν τα περίπου 1.600 m της διαδρομής σε χρόνο που δεν υπερβαίνει τα 5 λεπτά! Δεν θα ήταν λοιπόν υπερβολή να πούμε ότι οι λέξεις “αναμονή” και “ουρά” ανήκουν πλεόν στην ιστορία.
 
  
 
 
  
 

Κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά:
Κεκλιμένο μήκος: 1.595 m
Μέση κλίση: 20° (36%)
Μέγιστη ταχύτητα: 6,0 m/s
Αριθμός καμπίνων: 21 + 2 VIP 
+ 1 συντήρησης
Χωρητικότητα κανονικής καμπίνας: 20 επιβάτες (όλοι καθήμενοι)
Χωρητικότητα καμπίνας VIP: 6 επιβάτες (όλοι καθήμενοι)
Μέγιστη ικανότητα μεταφοράς στην άνοδο: 2.000 επιβάτες / ώρα
Αριθμός χειριστών: 2 + 1
Ισχύς κινητήρων: 2 x 411 kW (2 x 559 PS)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου